Second I
In the piece "Second I "Ksenia Zvereva turned to the music of Philip Glass.
Today his works are incredibly popular, being used in films; choreographers create ballets and concert pieces, and the ballet "In the Upper Room" has for a long time been a hit in numerous theatres.
Second I shows a conflict between You and Your alter ego.
In the piercing monotones of the “music of repetitive structure” (as the composer himself defines the style of his works) Ksenia Zvereva heard a theme of duplicity. The choreographer has found its visual embodiment in the combination of plastique images of a dance duet and large-scale intricate video-projections.
Photos by N. Razina, S. Avvakum.
Second I
Ксения Зверева в миниатюре Second I обратилась к музыке Филипа Гласса. Его сочинения сегодня популярны: звучат в кинофильмах, хореографы ставят на них спектакли и концертные номера, балет «В комнате наверху» давно стал хитом и исполняется на многих сценах.
Ксения Зверева в пронзительной монотонности «музыки с повторяющейся структурой» (как сам композитор определяет стилистику своих сочинений) услышала тему двойничества.
Визуальное ее воплощение хореограф нашла в соединении пластических образов танцевального дуэта с крупными планами замысловатых видеопроекций.
Премьера – 21 марта 2015 года, Мариинский театр (в рамках проекта «Творческая мастерская молодых хореографов») .
Фото Н. Разиной. С. Аввакум.
Ksenia Zvereva, rehearsal with A. Ermakov, A. Tyutyunnik. Ксения Зверева, репетиция с А, Ермаковым и А. Тютюнником.